מה חשוב לבדוק כשבוחנים שירות קניית קישורים?

גם בימינו קישורים הם מרכיב הכרחי בכל תהליך קידום אורגני של אתר, בכל תחום כמעט. בהתאם לשירות קניית קישורים עשויה להיות תועלת עצומה, ובפרט אם מקפידים על מספר דגשים שאותם תמצאו בכתבה זו.

תוכן איכותי ומקורי

כדי שקישור ישפר את הדירוג של האתר אליו הוא מפנה, הוא חייב להיות חלק מתוכן איכותי. בהתאם הדגש הראשון הוא הערך שמספק כל תוכן כזה לגולשים. מומלץ לבקש מכל חברה שמציעה קישורים למכירה להציג בפניכם דוגמאות לתכנים שהעלתה, וכך להתרשם בעצמכם מהשפה, רמת העניין והתועלת של כל מאמר. כמו כן חשוב לוודא שהחברה מתחייבת בפניכם שכל תוכן יהיה מקורי לחלוטין, מפני שכשגוגל מגלה תכנים משוכפלים היא נוקטת ביד קשה.

קניית קישורים מאתרים שנחשבים מבחינת גוגל כסמכותיים

הדגש השני הוא קניית קישורים מאתרים שגוגל מחשיבה כסמכותיים. כמו כן נדרשת זיקה בין האתר שממנו ייצא הקישור לאתר שלכם. חברות מקצועיות מחזיקות מגוון רחב של אתרים רלוונטיים, כדי שאפשר יהיה ליצור חיבור אמיתי. לדוגמה, קישור לאתר של מעצבת שמלות כלה אפשר להוציא מאתר שעוסק בחתונות, אתר המוקדש לאופנה, אתר של חברת מוזיקה לאירועים וכו'. החברות הרציניות בתחום מבצעות אופטימיזציה גם לאתרים המפנים, ולכן התועלת מכל קישור תהיה מרבית.

מועדי אספקת הקישורים

סוגיה נוספת היא מועד אספקת הקישורים. בהקשר הזה חשוב להבין 2 דברים: קודם כל, יש מקרים שבהם השאיפה היא לספק בוסט לאתר, ולכן הקישור האפקטיבי נדרש תוך זמן קצר. יש חברות שיכולות להתחייב גם ל-3-4 ימי עסקים, והן כמובן מומלצות. הדבר השני הוא שבאופן עקרוני מדיניות מושכלת להעלאת קישורים היא פריסתם לפרק זמן ממושך: גוגל מעדיפה אתרים שיש אליהם 2-3 קישורים חדשים בכל חודש במשך חצי שנה על-פני אתרים שמקבלים בבת אחת 15 קישורים (ואף עלולה לחשוד באותנטיות של קישורים שמתווספים במהירות רבה מדי).

עלות הקישורים

קניית קישורים כרוכה מן הסתם בתשלום. הסכום נקבע בהתאם לאורך התוכן, האיכות שלו, חוזק האתר המפנה, האם נדרשת גם תמונה ועוד. יש כמובן משקל גם למחיר, אבל המבחן הנכון הוא היחס שבין העלות לתועלת, ולכן רצוי קודם כל לוודא שמדובר בקישורים אפקטיביים באמת ורק אז לבחון את המחיר.

הכתבה עזרה לכם?
שתפו ברשתות
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
כתבות נוספות
שאולי תאהבו
דילוג לתוכן