בניית אתרים הפך לאחד מהשירותים המבוקשים ביותר, ובשני העשורים האחרונים נפתחו מאות מיליוני אתרים ברשת. בניית אתר חנות לעומת זאת זה משהו הרבה פחות נפוץ, ולא כל האתרים הם של עסקים שמחפשים למכור ברשת. ובכל זאת, ניתן לראות מגמה חד משמעית שבה יותר ויותר מהתנועה המקוונת פונה לעבר אתרי חנויות.
אם אתם מחפשים לבנות אתר לחנות שלכם, או פשוט להקים חנות אונליין, ישנם כמה בסיסים חיוניים שאתם באמת חייבים לדעת. במאמר זה נציג את התמצית שלהם, רשימה ברורה עימה תצאו לדרך בהקמת האתר שלכם, כדי שתדעו לאן אתם הולכים, ותכירו את הז’רגון ואת הרעיונות בתחום.
חשוב לדעת על אתרי חנויות:
- זמן הטעינה – התחלנו דווקא בנושא זה כי רבים מתייחסים אליו רק בסוף, אם בכלל, והוא חשוב בצורה בלתי רגילה. אם זמן טעינת האתר שלכם לא מהיר מאוד, הלקוחות הפוטנציאלים יצאו ממנו מיד, מה גם שגוגל לא יפנה אותם אליכם! אז תתעקשו מול המפתח כי זמן הטעינה יהיה אופטימלי תמיד.
- זה לא מה שאתם אוהבים, זה מה שהלקוח רוצה – אין לכם סיבה אמיתית להתעקש על הקונספט שרץ לכם בראש, כאשר המחקרים והמידע הסטטיסטי מצביע על עובדות אחרות. במילים אחרות, אם יש עיצוב שמעודד אנשים לבצע רכישות בתחום שלכם – לכו על העיצוב הזה, ולא על מה שאתם חשבתם.
כמה פרטים טכניים:
בניית אתר חנות דורשת מכם לייצר תמונות איכותיות באמת של המוצר. לא משהו גנרי, אלא תמונה שמראה אותו במלואו, רצוי תמונות מכל הכיוונים, בכמה צבעים (לא יותר מדי!) ובגודל נעים לצפייה. לא רק התמונה, אלא גם התיאור שלה חייב להיות מדויק ומלא, עם מילות המפתח החשובות הקשורות למוצר באופן ישיר.
אפרופו מילות המפתח, בניית אתרים באופן כללי חייבת לקחת בחשבון את עולם קידום האתרים, שכן אם אתם לא רוצים "אתר למגירה", אלא אתר שבאמת יגיעו אליו אנשים, אתם חייבים לספק בו תוכן איכותי, תוכן שנותן מענה אמיתי ללקוח. מעבר לתמונה ולתיאורה, יש להוסיף כמובן תיאור מוצר אטרקטיבי שמכוון למכירה.